Hoppa på tåget – Utanför min dörr

Det har varit en solig och vacker morgon, men nu börjar det mulna till lite igen. Jag försökte sitta ute och dricka morgonkaffet och lösa lördagskryssen, men det var för kallt, bara 9º och blåsigt, så jag fick gå in igen.

När kaffet var avklarat tog jag med mig mobilen och gick ut en vända till, för att kolla läget.

Nacka144/Åke är ju som vanligt dagens lokförare och uppgiften den 11 maj gäller att i ord/bild illustrera ”Utanför din dörr nu”

Så det var bara att gå ut och titta efter vad jag kunde hitta utanför dörren och jag tog mig en titt både utanför ytterdörren och terrassdörren.

Utanför terrassdörren står också tomatplantorna, som jag planterade om igår, men på natten får jag lyfta in dem tills de blir lite avhärdade.

I dag är det vårmarknad i Klintehamn och jag hoppas att vädret inte ställer till det för utställarna och alla besökare som man väntar hit. Själv ska jag ta mig en promenad ner på samhället lite senare i dag och se vad de har hittat på i år. Många loppisar verkar det finnas i alla fall, även om det inte är någonting som roar mig direkt.

Trevlig lördag!