Onsdagslista 2024-04-10

Efter en onsdag med många aktiviteter passar det bra med en lista inspirerad av Kraka.

När gick jag upp? 7:15.

Samtalsämne/tankar vid frukosten? Sudoku och Lyckokvadraten i GA höll med sällskap.

Vad serverades? Precis som vanligt: morgonpiller och ett glas vatten, ett glas apelsinjuice, en knäckemacka och en kopp kaffe.

Vad gjorde jag sedan?

  • Tog en vända till badrummet
  • Bäddade
  • Klädde mig
  • Fick ett telefonsamtal
  • Förberedde mig för en tur till Visby
  • Körde och tankade
  • Fortsatte mot Visby
  • Var på Trafikverket och förnyade mitt körkort
  • Hos Ann-Marie på lunch
  • Tog en promenad till Borgen för att gå på bio tillsammans med henne och några andra bekanta.
  • Såg den danska filmen ”Möte i Rom” med bl a Rolf Lassgård
  • Gick på Bokkaféet och fikade när filmen var slut och diskuterade den. Vi hade lite olika synpunkter om den. Jag var lite besviken!
  • Tog en promenad hem till Ann-Marie, där bilen stod parkerad
  • Körde hem till Klintehamn
  • Kom hem och började på den här listan
  • Avslutar dagens lista, för nu är det dags för 18-nyheterna på tv.

Vad blev det till lunch? Se nedan….

Köpte jag något? Jag tankade för över 700:-, betalade fotot på Trafikverket, biobiljetten på Borgen och en kopp kaffe och en kaka på Bokkaféet, så det blev en dyr dag.

Struntade jag i något som jag hade tänkt göra? Jag hade tänkt köpa mig en ny bh, men iddes inte.

Vad tänker jag när jag läser mina svar? Det blev en fin onsdag.

Ann-Marie bjöd på en härlig paj till lunch

Trevlig onsdagskväll!