Ett rikt drömliv

Efter mycket om och men skulle vi ge oss iväg ut på nya äventyr. Jag packade min väska, som inte var så stor. Åkes var desto större, men jag kunde inte hitta något att lägga i den, så jag la ner en porslinselefant; det kan ha varit mammas för hon hade en vacker vit elefant som stod på ett bord och så hittade jag en vas som skulle få följa med.

Vi skulle ta taxi
till flygplatsen (konstigt nog, för sån lyx har vi aldrig kostat på oss förut), men när chauffören fick reda på att vi hade ömtåliga saker i den ena väska, bad han oss att vänta och åkte iväg igen. Vi fattade ingenting, men han kom tillbaka med en släpkärra och där fick vi ställa elefanten och vasen. Jag minns ännu hur jag tittade i bakrutan och såg dem stå där. Hur skulle det gå för dem?!

Det var ganska skönt när mobilen larmade och det var dags att stiga upp. Mamma sa alltid att hon hade ett rikt drömliv och det verkar jag också ha. Jag kommer ofta ihåg vad jag drömt, men det gäller att man skriver upp det med en gång på morgonen när man vaknar, för sen försvinner de.

Det är sommar i dag och jeansen är utbytta mot en sommarkjol och jag tror jag ska ta mig en busstur till Visby. En bekant talade om att både näsduksträdet och kejsarträdet i Botaniskan blommar nu och det vill jag inte missa.

Dagens ordspråk :
En pessimist ser en svårighet i varje uppgift. Optimisten ser en uppgift i varje svårighet.

13 reaktioner till “Ett rikt drömliv

  1. Här är en till som drömmer en massa – eller som kommer ihåg sina drömmar. För det sägs ju att alla drömmer, men att dom flesta inte kommer ihåg det på morgonen. Det gör – tyvärr – jag! för är det så att jag drömmer en lite obehaglig dröm, eller sorgsen, eller våldsam, nog 17 kommer jag ihåg det halva dagen efter. Kanske inte några detaljer, men stämningen och det påverkar mitt sinnesläge. Inte kul….. 😦
    KRAM/Susie

    1. Det händer mig också att jag drömmer sorgliga drömmar, som jag mig ganska låg dagen efter.
      Kram

  2. Vad roligt att du kommer ihåg dina drömmar. Har hört att man kan träna upp den förmågan genom att genast man banker skriva upp vad man drömt.
    Har badsäsongen kommit igång på Gotland, eller är det fortfarande för kallt i vattnet?
    Kram

    1. Det måste nog ännu vara för kallt i vattnet. Jag såg i dag när bussen körde förbi Tofta strand att de höll på att städa stranden.
      Kram

  3. Vilka underliga drömmar du har. Jag förstår att det kändes skönt att vakna. Idag har vi 28 grader och det är nästan lite för mycket för att det ska kännas skönt. Tur man kan krypa in i skuggan. Kram

    1. Det är lika varmt här nu på eftermiddagen. Just nu är det runt 30º. Då håller man sig i skuggan eller inomhus.
      Kram

  4. Från och till drömmer jag väldigt mycket. Ganska så spännande med ett sådant nattligt liv men vissa gånger är det en lättnad att vakan.

    Vilka kloka ord som du delar med dig av!

    Kram

    1. Visst är det skönt att vakna och inse att det bara var en dröm.
      Roligt att du gillar ordspråken!
      Kram

  5. Man kan ju inte låta bli att skratta, när man läser att du la ner en stor porslinselefant och en vas i Åkes väska! Stackars karl, inga kläder att byta med, inga toalettartiklar…! 😂
    Jag kommer nästan aldrig ihåg några drömmar, men stämningen kan ligga kvar ett tag på dagen.
    Här är det 30 grader, sol och vindstilla idag – puh så varmt! Lite för bra för mig!
    Ha en fortsatt fin dag, kram, Monica

    1. Jag brukar inte beklaga mig över värmen, men i dag var det så nästan så till och med jag tyckte att det var lite jobbigt. Nu för tiden svettas jag så hemsk i ansiktet och det är så äckligt när man känner hur svetten rinner ner för kinderna.
      Kram

  6. Kommer aldrig ihåg någon dröm tyvärr. Här har vi haft 31 grader och det är för mycket för mej och min lille vovve. Det skall fortsätta enl. prognoserna.
    Kramar

    1. Ja, äntligen kom den där värmen som man längtat efter, men det kunde väl vara måttligt. 😉
      Kram

Kommentarer är stängda.