Bilbesiktning och Årsmöte med Stoj

I dag har jag varit i Visby nästan hela dagen och började med att åka till bilbesiktningen, för nu var det dags för den lille Golfen att bli undersökt igen. Jag hade fått en tid till klockan 11 och jag kom givetvis i god tid, så när jag körde därifrån var klockan bara 10.58.

IMAG0070
Två män undersökte bilen och den fick med beröm godkänt, så nu rullar den ett år till (förhoppningsvis)

Sedan körde jag med lätt hjärta till Östercentrum och ”shoppade loss”. En tröja på HM fick jag i alla fall med mig hem. Strålande för att vara jag! Det ganska fina vädret hade förbytts i regn när jag gick där mellan affärerna, men det var inte så farligt.

Lunch på Siesta

När lunchen var avklarad åkte jag till lasarettet för på eftermiddagen hade jag anmält mig till Osteoporosföreningens årsmöte och det skulle vara i matsalen där. Själva årsmötet var avklarat på en halvtimme och sedan blev det kaffe med semla och underhållning av Stoj. Stoj visade sig var fyra glada damer i mogen ålder som spelade på varsin cittra och sjöng och spexade. De var jättetrevliga! Sällan har jag varit på ett så trevligt årsmöte.

Utsikten från matsalen skämmer inte för sig.

Det hela slutade precis lagom så att jag kunde köra hem medan det ännu var lite dagsljus kvar, men mycket trafik var det givetvis.

Trevlig kväll!

14 reaktioner till “Bilbesiktning och Årsmöte med Stoj

1. Härligt med en nybesiktigad, godkänd bil! Grattis!
    Vilket roligt årsmöte du var på sedan! Det hade man kanske inte väntat sig på Osteoporosföreningens möte!
    En lyckad dag och med en ny tröja dessutom!
    Kram, Monica

2. Så bra att bilen fick godkänt! Det är alltid en liten pärs detta med besiktning om man har en bil som fått några år på nacken …
    Ser ut som ett oväntat trevligt årsmöte 🙂
    Kram

3. Skönt att bilen gick igenom utan problem. Jag ska inte besiktiga i år, gjorde det förra året, för man hoppar över ett år efter första besiktningen. Men sedan blir det varje år.

Det är verklige trevligt när man har någon underhållning, eller spännande föreläsning, på årsmöten. Annars blir det lätt tråkigt om det bara är formalia.

Vädret här i Västervik lämnade en hel del att önska. Kallt och blåsigt. Men tack och lov inget regn.

Sov bort några timmar på eftermiddagen/kvällen så nu är det ”min tid”. Ha en fortsatt trevlig kväll om du är vaken sent, annars önskar jag dig en god sömn.

Kram

4. Oh, vad skönt att ha bilbesiktningen gjord och att allt gick bra.
    Trevligt möte och fika också.
    Ser nedan att det har kommit lite vårtecken till Gotland också, härligt.
    Ha en fin ny dag!

1. Här har det verkligen blivit vårväder. Man kan nästan inte tro att det ska fortsätta så här. ♥
      Ha en fin dag du också Lena!
      Kram

5. Det låter som en helt perfekt dag. Man blir lika glad när bilbesiktningen blir godkänd som när man själv varit hos doktorn och fått ett positivt besked. Kram

1. Jag håller med dig. Jag var väldigt nöjd och glad när jag åkte ifrån stationen. Jag begär inte så mycket av min lilla bil. En vända tur och retur Visby utan att några varningslampor lyser och jag är mycket belåten.
      Kram

6. Bra att bilen gick igenom! Jag har förstått att det kan vara en liten pärs för en del med bilbesiktningen, själv är jag aldrig orolig eftersom Rolle sköter alla våra bilar själv. Men däremot så har vi slutat att besiktiga i Visby, han åker till Stånga istället och jag behöver inte ens åka med. Mycket närmare också och man får alltid den tid man vill ha!
    KRAM/Susie

1. Det är inga problem med tider i Visby heller. Jag har ändrat min tid flera gånger och det har alltid funnit tider som passat.
      Ha en fin dag Susie!

Kommentarsfältet är stängt.